Nyhedsbrev Juni 2025

Kære alle

Inden alt lukker ned og holder sommerferie, kommer her lige et lille nyhedsbrev fra Samrådet.

 

Sommeraktiviteterne er i fuld gang – dejligt med så mange foreninger, der underholder rundt i hele kommunen.

Hvis der sker ændringer i tid eller sted for jeres optræden, skal I straks give besked til Per på sekretaer@amatorkultur.dk Arrangementerne kommer til at ligge på hjemmesidens kalender, så det er vigtigt, at det er de rigtige oplysninger, vi har. Brug kalenderen til at tage ud og se og lytte til hinanden!

 

MSO arrangementerne på Folkehuse og plejehjem kommer også stille og roligt på plads. Der er allerede lavet 45 aftaler for 2025, så bestyrelsen har igen besluttet at lægge ti ekstra arrangementer i puljen. Og give mulighed for at foreningerne kan lave 4 aftaler i år med mindst 2 i efteråret (efter 1. august).

Arrangementer på folkehuse kommer i kalenderen på Samrådets hjemmeside. Hvis arrangementer på plejehjem er offentlige, kan I skrive det til mig, så skriver jeg dem i kalenderen.

 

Aarhus Festuge ønsker at fejre 60 års jubilæum med ”Hele Aarhus Fejrer” i midtbyen. Det sker lørdag d.6. september. Her vil både professionelle og amatører skabe liv i byen med underholdning, fællesspisning og meget mere. Foreninger, der er interesserede i at deltage, kan kontakte Malte Sanggaard på msd@aarhusfestuge.dk

Man kan læse mere om arrangementet på www.aarhusfestuge.dk/nyheder/hele-aarhus-fejrer

Samrådet kan ikke støtte dette arrangement, men jeg ved, at Festugen har nogle midler, så foreningerne kan få det sædvanlige honorar. (2750)

 

Og så lidt gentagelse fra sidste nyhedsbrev:

Amatørkulturens dag d. 25. oktober på DOKK1. Det er en dag, hvor alle deltagende foreninger på skift optræder en halv time. Igen i år vil der blive 4 ”scener”: Store sal, Lille sal, Udsigten og Scenetrappen. Tag det som en mulighed for at vise jeres forening frem for aarhusianerne og for at se og høre en masse musik mm. Bestyrelsen har besluttet at foreningerne får 2000 kr for at deltage.

Tilmelding sker via mail til formand@amatorkultur.dk Tilmelding er efter først-til-mølle princippet. Der er plads til 20 foreninger, i øjeblikket er vi 16 foreninger, så der er plads til flere. Hvis der er foreninger, der tænker, at de godt kan optræde udendørs (overdækket ved cafeen) må I meget gerne skrive det. I september får alle tilmeldte foreninger en mail ang. alle praktiske forhold.

 

På hjemmesidens kalender kan man se de arrangementer, som Samrådet støtter. Husk, at alle foreninger kan dele jeres egne arrangementer inde på Samrådets Facebook profil. Både arrangementer som Samrådet støtter og andre.

 

Bestyrelsen holder som alle andre også sommerferie, så der kan gå lidt længere tid inden vi svarer på indberetninger og ansøgninger. Men vi skal nok tage os af det.

 

Til sidst vil jeg ønske alle en god sommer. Vi ses igen til august.

 

Venlig hilsen

Hanne Eriksen, Formand