Nyhedsbrev april 2025

Kære alle

Her kommer der nyt fra Samrådet

 

Bestyrelsen har holdt det første møde efter repræsentantskabsmødet. Repræsentantskabsmødet gav jo ikke anledning til de store ændringer i vores arbejde og kommunikation med medlemsforeningerne. Umiddelbart er eneste ændring, at vi nu får betalt kage eller lign til vores møder.

 

På mødet gennemgik vi ansøgningerne om støtte til sommerarrangementer. Dejligt at se så mange forskellige steder, der er i spil til underholdning rundt i byen / kommunen. Alle foreninger har fået direkte besked om tildelingen. Der er bevilget støtte til 49 arrangementer, fordelt på 22 foreninger. Alle pengene i sommer arrangementspuljen er hermed fordelt.

Hvis der sker ændringer i tid eller sted for jeres optræden, skal I straks give besked til Per på sekretaer@amatorkultur.dk Arrangementerne kommer til at ligge på hjemmesidens kalender, så det er vigtigt, at det er de rigtige oplysninger, vi har. Brug kalenderen til at tage ud og se og lytte til hinanden!

 

Ang MSO arrangementer går det godt. Der er pt aftalt 33 arrangementer rundt på plejehjem og folkehuse ved 19 foreninger. Hver forening kan i 2025 få tilskud til max 3 arrangementer, med mindst et arrangement efter d. 1. august. Selvfølgelig så længe vi har penge på kontoen. Opsøg gerne nye folkehuse eller plejehjem, så vi ikke kun er på de samme steder. Hvis jeres forening har opbrugt jeres kvote, vil jeg opfordre til, at I gør opmærksom på, at der er foreninger i kataloget, som stadig kan få støtte til deres optræden. Man kan evt. kontakte mig for at få at vide hvilke.

Arrangementer på folkehuse kommer i kalenderen på Samrådets hjemmeside. Hvis arrangementer på plejehjem er offentlige, kan I skrive det til mig, så skriver jeg dem i kalenderen.

 

Amatørkulturens dag bliver i år d. 25. oktober på DOKK1. Det er en dag, hvor alle deltagende foreninger på skift optræder en halv time. Igen i år vil der blive 4 ”scener”: Store sal, Lille sal, Udsigten og Scenetrappen. Tag det som en mulighed for at vise jeres forening frem for aarhusianerne og for at se og høre en masse musik mm. Bestyrelsen har besluttet at foreningerne får 2000 kr for at deltage.

Selvom der er længe til, er det allerede nu muligt at tilmelde sig. I skriver en mail til formand@amatorkultur.dk Tilmelding er efter først-til-mølle princippet. Der er plads til 20 foreninger, derefter kommer man på venteliste. Hvis der er foreninger, der tænker, at de godt kan optræde udendørs (overdækket ved cafeen) må I meget gerne skrive det. I september får alle tilmeldte foreninger en mail ang alle praktiske forhold.

 

På hjemmesidens kalender kan man se de arrangementer, som Samrådet støtter. Husk, at alle foreninger kan dele jeres egne arrangementer inde på Samrådets Facebook profil. Både arrangementer som Samrådet støtter og andre.

 

Venlig hilsen

Hanne Eriksen, Formand

 

P.S. På repræsentantskabsmødet blev der efterspurgt kurser for kasserer / bestyrelse. Aarhus i Forening afholder denne type kurser, se kommende kurser her: aarhusiforening.dk/kommende-kurser/